Blogg.se-app

Bloggar just nu från blogg.se-appen som skapades för några dagar sen. Glad för det är jag, för då kan jag blogga via min iphone och lägga upp bilder som det inte gick att göra förut!

Puss!

slut på semestern

ont överallt känns det som. har haft ont i magen i 4 dagar nu. konstant ont och det blir värre när jag har ätit. hoppas att det går över annars får man väl ringa farbror doktorn och det vill jag inte! nu har jag även ont i ryggen och känner mig krasslig. vet dock inte om det beror på att jag jobbade för första gången på 16 dagar eller om det hör ihop med det magonda. det återstår att se helt enkelt. nästa vecka blir det fullt med jobb, alla dagar utom fredag faktiskt. dock är det antagligen fest på fredag med lite coopare och kanske även på lördag med sara och rebecka, något ska vi hitta på iaf. resten av min ledigatid är än så länge tom, så jag är uppen för idéer. ikväll ska jag bänka mig i min säng och kolla på idol medans alla andra är ute och roar sig, själv börjar jag 7 imorgonbitti.

veckan på kreta var skön. dock var det inte alls lika fint väder som på kofru. molnigt i sortsätt alla dagar men solen lyckades titta fram lite då och då iaf. tryckt i mig otroligt mycket mat, speciellt på frukosten. de hade en grym frukostbuffé på hotelet måste jag säga. sen har vi suttit i baren och druckit drinkar, shoppat på stan. sen var vi även på att båttur en dag. vi mötte även upp rebecka och micke på båten. vi åkte till en ö där det fanns ett gammalt fort och man kunde bada nedanför fortet. sen åkte båten vidare till en lagun där vi fick bada i klarblått vatten. härligt var det. enda chansen vi fick attt bada i havet ordentligt eftersom det var rödflagg varje dag vid våran strand. två sköna veckor har jag haft men nu ska det faktiskt bli skönt att få vara hemma.

hemma igen

är tillbaka i sverige nu och just nu räcker det med resor för en tid framöver. orkar inte berätta om veckan just nu eftersom jag bara har sovit 3-5 timmar sen kl 8 igår morse. bjuder på lite bilder och så kommer det bättre uppdate och mer bilder ltie senare.

förseningar

nu är jag hemma igen. gårdagen bestod av väntan, väntan och så lite mer väntan. vi satt som sagt på hotellet och väntade hela dagen eftersom det regnade massor. när vi hade suttit i 5 timmar var kl 5 och bussen skulle komma vid 7 för planet gick halv 10. då kommer ett äldre par fram och pratar med ett par som också skulle åka med vårat plan. hon frågar om de vet om att planet är 4 timmar försenat? nepp, visste varken de eller vi. så jag går in på arlandas hemsida och kollar och där står det såklart att det är flrsenat. då var nästa fråga, varför hade inet apollo hört av sig så vi vet vad som händer nu då? det andra paret ringer och pratat med apollo som säger att bussen kommer och hämtar oss vi samma tid och kör oss till en annan stad där de har bokat en hel restaurang för alla som skulle med vårat flyg och där ska de bjuda alla passagerare på mat för 10 euro var. så efter 7 timmars väntan på hotellet blev det 2 ½ timme på restaurangen. sen kom vi till flyget vid halv 11-11 och då skulle inte planet gå förrens halv 2. s vi gick runt lite i taxfreen och sen var det bara att vänta ovh vänta. men närkl var halv 2 hade inte ens vårat plan landat. de hade fått flyga in ett helt nytt plygplan från ett annat italiensktflygbolag istället för att vårat plan var försenat pga vädret och fick sen flyga hem några från zakythos för att de var ännu mer sena än vad vi var om jag fattade rätt. strax innan 2 (grekisktid) fick vi kliva på, så vi lyfta väl strax efter 2 och landade hemma i sverige kl halv 5 imorse. så kom hem till eskilstuna ca halv 7 imorse, bara 5 timmar senare än det skulle ha vart. så sen sov jag till hav 11 när jag vakna av att det plinga på dörren. så utvilad är man väl inte direkt men än är jag inte trött. en aning huvudvärk bara.

nu håller jag på att packa om och inför morgondagen. bilen rullar 07.00 imorgon. men i kväll blir det tacos hemma hos sara och jimmy med dem rebecka, micke, marcus och mig. smarrigt!

bjuder på lite bilder som togs i veckan. tog dock inte så många så ni får nöja er med det ni får!

puss!

utsikten på morgonen från ballkongen

i den vänstra byggnaden bodde vi.

vi hade två kaniner som bodde vid poolen, vi burkade mata dem med pommes!

stackars kisse som haltade på ena frambenet. vi bjöd den på lite mat iaf!

Uppdate från Korfu

Vi Sitter i lobbyn på hotelet här på Korfu. Det regnar idag, inte lite heller ska jag tala om. Riktigt jävla spöregn är det. Idag är det dags att åka hem, Vi var tvungna att checka ut från rummet kl 12 och våran buss kommer inte förrens kl 19 ikväll. Vi får helt enkelt hänga i lobbyn idag, spela kort, surfa med mobilerna och allt annat man kan hitta på när regnet vräker ner ute. Men detta har varit en riktigt skön vecka måste jag säga, sol alla dagar utom idag. Så har blivit sol och bad i mängder! Även tagit bussen in till "storstan" för att shoppa och promenerat omkring i den lilla stan vi har här också. Bjuder på öite bilder och en bättre uppdatering när jag har tillgång till en dator. Får se om det hinns med imorgon eller om det kommer efter Kreta. Ni får hålla ögonen öppna helt enkelt! Puss!

Dagen D

då var den stora dagen här! Har precis skjutsat marcus till jobbet och sagt hej då. nu ska jag äta frukost och fixa lite innan annso och emma kommer och plockar upp mig vid 12. wiho!

dagen före

idag är det dagen före avresan! imorgon vid 12 rullar bilen från eskilstuna. därför är det mycket som står på dagensschema. först blir det frukost, sen ska jag plocka ögonbrynen, packa, raka benen och jobba!

just nu sitter jag iaf och äter frukost. men innan jag tar tag i allt som ska göra måste jag berätta om en lite lustig grej. för någon vecka sen gick jag med på tradera, en sida där man kan lägga bud på olika saker och efter ett antal tagar vinner den som har lagt det högsta budet. jag hittade ett par skor som såg ut som mina svarta med kilklack från h&m fast orangeaktiga. ingen hade lagt något bud eftersom de precis hade lagts ut och det var 1 vecka kvar tills vinnaren av budet skulle utse. så jag tänkte att jg lägger väl ett bud iaf så får vi väl se. sen igår fick jag ett mejl 1 vecka senare där det stod att jag hade vunnit skorna. trodde först att jag läst fel eftersom budet jag la vå på 2 kr! så jag ska alltså betal 2 kr för skorna plus frak. så det bli 50 kr allt som allt, härligt! så nu är det vara att vänta på att de kommer med posten!

och just det! idag fyller sara 20 år. så grattis på födelsedagen Sara! hoppas du får en awesome dag! :)

puss!

de här skorna fast i en annan färg alltså

waynes

lunchen var god, nachotallrik från waynes! nu har vi snackat av oss lite och sen skulle hon vidare och träffa en annan kompis. själv skulle jag hem och plugga, läste igenom lektion 1 sen tog det stopp. orken liksom försvann, boring! finns 100 gånger roligare saker att göra.

gick in på h&m en snabbis innan jag gick hem. skulle kolla på ett par skor som jag var lite sugen på, dock var de slut. fanns 1 par kvar med det var stl 40. inte visste de om de skulle få hem dem igen heller, sadface.

ska dock ner en sväng på stan imorgon igen efter att marcus har slutat jobba. han ska hämta ut sitt pass och fixa liite andra grejer inför resan. funderar på om jag ska tvinga med honom och leta efter vinterskor till mig, får se hur det blir med den saken. nu ska jag vä göra ett nytt försök till att plugga.

Oh Alright

sista lediga dagen idag, sen blir det jobb iaf 4 kansk 5 sen lämnar jag landet.

idag ska jag som sagt lunch med ida. sen ska jag nog försöka ta tag i pluggandet så jag kan göra provet på måndag så jag har det gjort innan jag åker.

just nu sitter jag och lyssnar på Le kids debutalbum, Oh Alright, som kommer ut idag så det är bara att köpa köpa köpa! det ska iaf jag göra! nu måste jag föna håret.

dega

idag har jag inte gjort mycket. låg och degade i soffan hela morgonen och fixade med musik till min ipod och kollade på tv. men sen när annso slutade tog jag mig i kragen och cyklade ner till donken och mötte upp henne. sen följde jag med henne när hon kollade på en lägenhet, fin var den. perfekt nästan, därför var det surt att när hon ringde till hyresvärden för att säga att hon var intresserad så var den redan tagen. efter det gick vi till la luna för att äta middag, pizza och kebab. mums! sen åkte vi även en sväng till folkesta för att kolla efter en present till annsos syrra. sen landade vi hemma i annsos soffa och glodde på idol. det är ju nästan så att man vill strypa alexander bard, gud va elaka kommentarer han slänger ut sig till folk. men å andra sedan är det ju faktiskt det som är lite kul också. haha!

imorgon ska jag luncha med idis. ska bli trevligt, var ett tag sen jag träffade henne så vi har lite att ta igen.

nu ska jag ta min kopp med te och gosa ner mig i soffan och glutta lite på sex and the city!

jag saknar dig

filmen igår var bra. förvånadsvärt bra för att vara en svenskfilm. en riktig snyft film var det dessutom. sorglig hela filmen igen, men ändå bra. kolla på den, det rekomenderar jag!

idag är jag inne på min 3 lediga dag i rad, skönt är vad det är. idag ska jag ta dte lugnt på dagen och sen ska jag träffa annso när hon slutar 15.45. imorgon är jag också ledig då ska jag äta lunch med ida. jag bara njuter av min ledighet och om en vecka är jag snart påväg till arlanda, awesome!!

shopping

hemma från stan nu. tog mig ett tag innen jag ens kom ner, ingen höjdare att gå själv. stötte iaf på rebecka som hade tagit bussen ner för att köpa halstabletter och annat mot sin förkylning. så gjorde henne sällskap tills hennes buss hem gick. idag blev det mest shopping inför mina utlandsresor, lite komplitering av det jag inte har hemma. efter stan promenerade jag till ica nyfors för att hämta ut mina 2 böker, passade även på att köpa 2 korsordstidningar till resorna och lite vindruvor att mumsa på nu. böckerna är inte tjocka minsann men kanske är lagom för att läsa på stranden eller planen iaf. hoppas dem är bra iaf! den ena är ju en twilight bok så den måste ju vara bra!(eller?) och den andra har ju ett störtskönt namn (dyngkåt och hur helig som helst) så den måste ju vara rolig!

teoriprov 1

har precis gjort mitt första teoriprov i datakunskap. fick 19 av 20, wiho! dock var den här delen ganska lätt. man kan väl bara hoppas att det går lika bra med resten av kursen!

ska nog ta och dra mig mot stan snart, ska köpa lite grejer som kan va bra och ha inför resan och även växla lite pengar hade jag tänkt. sen måst jag till ica och hämta ut ett paket som kom idag. 2 böcker som jag har beställt tror jag nämligen att det är. sen ikväll ska jag på bio med rebecka och sara. vi ska se jag saknar dig, hoppas den är bra!

igår hade marcus och jag filmkväll efter att vi hade varit på bishops och firat ann-sofie. vi sg först på just go with it. bra film, ganska uppenbar som de flesta andra kärleksfilmer. men rekomenderar den. sen såg vi även på hur många lingon finns det i världen. riktigt gullig och rolig film. inte världens bästa men helt okej iaf.

bananskal

hade en trevlig kväll igår. efter jobbet åkte jag hem och duscha och fräscha till mig. efter det var det bara att åka hem till annso för att umgås med henne och emma. jag gled in där på ett bananskal eftersom de redan hade varit och handlat allt till midagen, alla snacks, dricka och även fixat filmer till kvällen. från börjar skulle vi ha gått ut, men ingen av oss kände sig riktigt tip top så vi tog en hemmakväll istället. skönt och trevligt var det.
vi kollade på the rebound, bra film tycker jag. dock lte töntigt slut men det är väl sånt som hör till, hahah!

idag är det jobb som står på schemat. 15-22, tråkig tid. så idag kommer jag inte få mycket gjort, har ätit frukost och skrivit ut biljetterna till mig och annso och marcus och mig. det är väl ungefär så mycket nytta jag kommer göra idag om man bortser från jobbet.

löjligt

nu har jag varit duktig och läst i genom "lektion 1" till första provet. löjligt enkelt är det, iaf den häre lektionen. kan ge mig fan på att om någon månad kommer jag sitta och säga att det är as svårt, hhahah! nu måste jag bara leta upp en kursbok någonstans. så jag kan hugga in på "lektion 2" för provet kan man göra på måndag. eftersom det är distans så kan man välja att göra proven lite när man vill bara alla prov och inlämingar 'r registrerade innan 14/1 2012. men känner att dte är lika bra att få allt gjort så snabbt man kan så man inte samlar på sig en massa skit.

nu ska jag ta mig en kopp te och fortsätta att kolla på ullared och njuta av att jag har sovmorgon imorgon. börjar 10, sköönt!