förseningar

nu är jag hemma igen. gårdagen bestod av väntan, väntan och så lite mer väntan. vi satt som sagt på hotellet och väntade hela dagen eftersom det regnade massor. när vi hade suttit i 5 timmar var kl 5 och bussen skulle komma vid 7 för planet gick halv 10. då kommer ett äldre par fram och pratar med ett par som också skulle åka med vårat plan. hon frågar om de vet om att planet är 4 timmar försenat? nepp, visste varken de eller vi. så jag går in på arlandas hemsida och kollar och där står det såklart att det är flrsenat. då var nästa fråga, varför hade inet apollo hört av sig så vi vet vad som händer nu då? det andra paret ringer och pratat med apollo som säger att bussen kommer och hämtar oss vi samma tid och kör oss till en annan stad där de har bokat en hel restaurang för alla som skulle med vårat flyg och där ska de bjuda alla passagerare på mat för 10 euro var. så efter 7 timmars väntan på hotellet blev det 2 ½ timme på restaurangen. sen kom vi till flyget vid halv 11-11 och då skulle inte planet gå förrens halv 2. s vi gick runt lite i taxfreen och sen var det bara att vänta ovh vänta. men närkl var halv 2 hade inte ens vårat plan landat. de hade fått flyga in ett helt nytt plygplan från ett annat italiensktflygbolag istället för att vårat plan var försenat pga vädret och fick sen flyga hem några från zakythos för att de var ännu mer sena än vad vi var om jag fattade rätt. strax innan 2 (grekisktid) fick vi kliva på, så vi lyfta väl strax efter 2 och landade hemma i sverige kl halv 5 imorse. så kom hem till eskilstuna ca halv 7 imorse, bara 5 timmar senare än det skulle ha vart. så sen sov jag till hav 11 när jag vakna av att det plinga på dörren. så utvilad är man väl inte direkt men än är jag inte trött. en aning huvudvärk bara.

nu håller jag på att packa om och inför morgondagen. bilen rullar 07.00 imorgon. men i kväll blir det tacos hemma hos sara och jimmy med dem rebecka, micke, marcus och mig. smarrigt!

bjuder på lite bilder som togs i veckan. tog dock inte så många så ni får nöja er med det ni får!

puss!


utsikten på morgonen från ballkongen


i den vänstra byggnaden bodde vi.


vi hade två kaniner som bodde vid poolen, vi burkade mata dem med pommes!






stackars kisse som haltade på ena frambenet. vi bjöd den på lite mat iaf!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0