Farmor

Idag har jag spenderat dagen hemma hos farmor. Åkte dit till klockan 13 och åkte hem vid 21. Den kvinnan kan prata kan jag säga, märks att jag är mer lik farfar för jag sitter mest och lyssnar och slänger in någon kommentar emellanåt så får farmor prata på. Men det är precis vad hon behöver, hon tycker ju att det är så tyst hemma och hon blev så glad att jag kommer över. Hon får visseligen besök av mina småkusiner efter att de har slutat skolan vid 15, men de är ju inte så mycke att prata med. Bad dessutom farmor att baka till min födelsedag om hon orkade och det gjorde hon så gärna. Hon tyckte att det skulle vara skönt att ha något att göra. Det blir ju perfekt för mig eftersom jag har fullt upp med flytt och jobb veckan innan jag fyller. Plus att min farmor är bäst på att baka!

Imorgon är det dags att komma tillbaka till jobbet, ska jobba 13-20 i kassan. Det kommer nog gå bättre än i måndags för nu har man iaf hunnit bearbeta lite och ta in vad som har hänt, även om det fortfarande känns konstigt att tänka att farfar inte finns mer. Men någon gång ska man väl kunna acceptera det med, men inte riktigt än..

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0