min egna lägenhet

har just nu lite svårt att greppa att jag får min egen lägenhet om 24 dagar! allting gick jävligt snabbt. skulle ringa till en hyresvärd imorse om några lägenheter ovanför phoenix. när jag hade gjort det gick jag in på bovision och kolla lite. såg då en lägenhet på västra åsgatan 29b som hade lagt upp idag. tänkte att jag lika gärna kunde ringa om den också när jag ändå var igång. fick en visningstid kl 14.00 och hyresvärden sa att jag var den första som hade ringt och att det var flera andra som också ville ha den. så jag hade första tjing och var tvungen att bestämma mig innan 4. så tog med mig marcus och kollade på lägenheten och det verkade ganska bra, skulle få omtapetserat i kök, sovrum och vardagsrum om jag ville ha den.

så när jag kom hem kände jag hur ångesten kröp över mig och visste inte riktigt hur jag skulle göra. så pratade med amanda, mamma, ann-sofie och annso. så efter att jag hade pratat med alla och det enda negativa jag hade att säga om lägenheten var att den inte hade balkong och låg på 4de våningen, så bestämde jag mig. så ringde hyresvärden och nu är den min. väntar på att kontraktet ska dimpa ner i brevlådan och den 1 mars är det inflyttning. hur snart som helst och jag har en miljon grejer jag måste göra innan dess!!! spännande!

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0