irri

igår var det jobb 15-22 som stod på schemat. lugn kväll i storsätt hela tiden fram till de sista 30 minuterna. på de 30 minuterna skulle jag plocka undan wienerbrödsskåpet, diska alla plåtar som wienerbröden ligger på, stänga av värmeskåpen som den grillade kyckligen ligger i och plocka undan kyckligen. det ä ungefär det man hinner med på de 30 minuterna ganska så exakt. men nej nej, igår skulle jag helt plötsligt ha tomglastelefonen och den brukar egentligen stängas av kl 21.00 men inte idag inte. tror ni inte det kommer en gubbe typ kvart i 10 och ska panta 10 stora svarta sopsäckar fulla med flaskor. så jävla mycket flaskor så att det blir fullt i båda appareterna och såklart vill inet pantapparaterna sammarbeta med mig just då. kl 5 i så får jouren komma och hjälpa mig att fixa apparaterna så att gubben kan blir klar någon gång. då säger han: vad ska jag göra med de här flaskorna? de har pant men era apparater vill inte ta dem? jag borde ju få betalt för dem ändå?. okej tänkte jag och ska ta 33 cl glasflakor och panta för samma summa som hans pantflaskor går på. så jag ställer mig och börjar räkna när han säger: du behöver inte göra det där nu, du kan g och göra något annat så kan jag hojta till när jag är klar för jag har två sopsäckar kvar. SUCK, tänker jag och kilar iväg en sväng och gär det sista jag ska göra. så kommer jag tillbaka när kl är 22.00 och jag egentligen slutar. han har itne pantat färdig så jag får vänta ett par minuter till. sen när han väl är färdig så visas det att hans flaskor som inte funkade har pant för 28 kr. det är ju roligt när de flaskorna jag sak panta i stället har 60 öres pant och vi hade typ 5 flaskor. så jag fick springa in och ut till den där jävla pantapparaten typ 100 gången innan det var färdig. sen när det är klar söger han: jaha, stängde hon i kundtjänst nu? hade lust att typ skricka på honom, vafan tror han, stänger vi tio så stänger vi tio inte tio äver bara för att han ska panta sina jävla flaskor. sen precis innan han går säger han: ja dte som är lite tråkigt är att jag har typ 10 säckar till hemma på släpkärran..

vafan ska man komma och panta miljontals flaskor kvart i tio en lördagkväll? skapligt irriterad jag blev.

sen kom amanda och marcus och plocka upp mig, så svängde vi förbi hos mig så jag fick kila upp och byta kläder och fräscha till mig en aning. sen åkte vi vidare till sara och jimmy för att kolla på eurovision. trevligt var det!

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0