ledig

igår var det jobb 8-19 som stod på schemat. en hektisk dag blev det. när de andra gick hem vid 4 och lämnade mig själv på färskvaror brev det stress hela tiden fram till att jag skulle sluta. på dessa 3 timmar skulle jag sitta i kassan 30 minuter, ha en kvarts rast, plocka en pall, fylla på allt kött, plocka i ordning allt bröd som ska bakas dagen efter, spätta revben och även grilla kyckling så det räckte resten av kvällen. allt detta skulle jag hinna med eftersom när jag slutade skulle det inte vara någon på färskvaror förrens kl 8 och då skulle den ha 2 timmar på sig att göra resten av grejerna. stressigt var det. sen att det i stortsett var kaos på frukt och grönt också gjorde ju itne saken bättre eftersom deras stress smittade av sig på mig. i vanliga fall brukar de vara i ordinarie och en timextra som jobbar, men idag var det 2 timextra. jag har ingen aning om vad de gjorde på hela dagen men kan konstatera att det var inte mycket och ännu mindre var rätt. det slutade med att stormarknandschefen, matchefen och spalchefen fick komma och hjälpa till. alltså 3 personer mer än vad de brukar. sen hade de ställt massa grejer ute i värmen som måste stå kylt så det slutade med att de fick slänga massa grejer, cheferna var nog inte så glada efter det.

sen ska det vara kaos på jobbet även idag, en massa extrapersonal och i stortsätt inga ordinarie. kaos blir det, folk som aldrig har varit på frukt och grönt ska vara där med en annan som inte är helt 100 på frukt och grönt. en som kan färskvaror ska vara där med 2 som inet är helt 100 på färskvaror. sen på kvällen ska den som är själv på färskvaroro baka bröd om det håller på att ta slut. vilket det jämt gör eftersom det är lördagkväll, dock kan inte den som ska vara där ikväll baka. och på söndag är det en som börjar 7 och då ska den hinna baka allt bröd innan vi öppnar kl 8. det finns bara en enda liten detalj, den personen har inte lärt sig baka. så det försöka isabelle lära henne lite snabbt igår kväll. säger bara en sak, fan va glad jag är att jag är ledig den här helgen och slipper kaoset!



gårkvällen blev iaf bra. först spicy, lite dricka och trevligt prat hemma hos mig. sen drog amanda, sara, rebecka och jag til brasseriet och dansade loss. svettigt var det, extremt svettigt. eftersom jag stressade hem från jobbet och alla kom till mig direkt när jag var hemma så orkade jag inte fixa håret. så jag gick ut med en bulle ihåret, någon gång ska väl vara den första för det också? ganska skönt att slippa håret som kletar fast sig i nacken iaf. men svettades som ett as iaf. efter brasseriet blev det kebabhuset. sen hem och duscha av sig allt svett för att sedan gå och lägga sig efter att vara vaken i 20 timmar, var dock inte speciellt trött när jag skulle gå och lägga mig, hahha! hur som helt så var det en toppen kväll, lite för lite alkohol bara men ville ta det lugnt eftersom det blr party ikväll igen.

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0