ikea

stefan på jobbet ringde idag. han undrade om jag kunde jobba 15-20 på fredag istället fför 7-16. men jag sa nej för jag ska bort kl 6. gud va skönt det kändes att kunna säga nej och inte få ångest! ännu skönare kändes det när han han sa "okej, det är ingen fara. tänkt bara försöka göra det lätt för mig själv. men det fixar jag ändå. tack iaf!" med att göra det lätt för sig själv så menar han att det är lättare att byta tid på mig från kolonial till frukt och grönt. för det är mycket lättare att hitta någon som kan vara på kolonial för det kan alla. men det som slog mig när han la på var att jag hade ju inte tjänar på att jobba den tiden? dels hade jag fått jobbakväll på en fredag och det är ju mycket skönare att jobba dag. sen hade jag jobbat 4 timmar mindre och alltså tjänar mindre? aja, skönt att slippa ångesten iaf!


idag åkte jag marcus och jasmin till ikea. marcus köpte sig en byrå, ett litet bord och lite andra saker ocg jasmin köpte också lite grejer. själv kom jag hem tomhänt, men det gjorde inget. fick ju iaf den stora äran att skruva ihop marcus byrå och bord och sånt tycker jag är kul så jag klagar inte!

sen åkte vi hem till kjell på lite födelsedagsfika. marcus skulle fixas och det bjöds på smörgåstårta och paj till efterätt, hallonpaj! mums!

nu har jag precis kommit ut från duschen och landat i soffan. ikväll blir det jag och nessie som hänger. marcus är och nördar sig hemma hos simon och mamma är i stockholm. så ikväll blir det film och till det vaniljkessela med hallon, hoppas det är gott!

idag fick jag och mamma identisk post, lite lustigt tycker jag. något som var ännu lustigare var att en rabattkupong man fick med i jc-tidningsmojset var gilltig till 14 augusti och jag tror ju inte de menar nästa år så det är ju bra att skicka ut sådana!


Kommentarer
Postat av: sara

Vaniljkesella är hur gott som helst med hallon och blåbär! Gärna lite cashewnötter också :)

2011-08-17 @ 18:46:52
URL: http://saramnilsson.blogg.se/
Postat av: ronja

helt okej var det iaf. ingen super höjdare :)

2011-08-18 @ 17:19:35
URL: http://ronjaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0