nemas problemas

idag blev det uppstigning 6.00 för att jobba 7-14, nervös var jag. låg och spände mig igår när jag skulle somna, men det gick ju bra tillslut. idag fick jag lära mig lite om hur det funkar på delin, köttet och charken.
var mest på delin där jag fick grilla kyckling och revben bland annat, så nu har jag marinad lite här och var och luktar grillat! sen stötte jag på patrik som sa att jag skulle få skriva på kontrakt och få mitt schema imorgon, fick även reda på att jag är vikarie. låter lite proffsigare än timanställd men innebär i storsätt samma sak.

idag när jag står och städar vid kyckling grillen kommer Johanna F förbi.
hon: du jobbar ju nästa vecka på onsdag klockan 16-21 och jag jobbar 7-16, du skulle inte kunan byta med mig?
jag: ja, du det gör jag säkert. har inte sätt mitt schema men det borde väl gå bra.
hon: ja jag kollade och det stod så iaf. men då får du vara på mejeri (som jag aldrig har varit förrut), men amanda jobbar också då så det är inga problem!

hahah, kul att man inte ens hinner jobba 1 dag innan folk är på en. men det gillas, ju flera ställen jag är på desto mer lära jag mig och desto mer kan jag jobba! vågen för det!

dock känner man sig lite dålig när jag som jobbar där måste få hjälp av praktikanten för att lära mig en grill, hahah! men sånt man får ta!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0